تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

مزیت های استم کوتاه در ایمپلنت های مفصل ران

ایمپلنت هایی با استم کوتاه (ساقه کوتاه)، انواعی از ایمپلنت های مفصل ران هستند که استخوان بیمار را بیشتر از انواع دیگر ایمپلنت ها، حفظ می کنند. تفاوت این نوع جراحی با تعویض کامل مفصل (Total Hip) در سطح برش سر مفصل ران است. برای کارگذاری ایمپلنت هایی با استم کوتاه، استخوان فمور (استخوان ران) در سطح بسیار بالاتری برش زده می شود. ایمپلنت مفصل به جای قرارگیری در بخش بدنه استخوان ران، در بخش سر استخوان (بخشی از استخوان که بافت اسفنجی دارد) قرار می گیرند.

مزیت های استفاده از استم کوتاه در جراحی لگن

مزیت اصلی استفاده از استم کوتاه در جراحی لگن، حفظ بخش بیشتری از استخوان بیمار است؛ این موضوع مانند نگه داشتن پول بیشتر در حساب پس انداز، برای استفاده در آینده است. اگر در سال های آینده تعویض مجدد مفصل لگن ضرورت پیدا کند، جراح می تواند به جای انجام روند جراحی به صورت جراحی مجدد، این بار جراحی تعویض کامل مفصل را انجام دهد. در جراحی مجدد لگن، بخش بیشتری از استخوان بریده می شود تا ایمپلنت در محل مناسب، قرار گیرد. مزیت دیگر استفاده از استم کوتاه در جراحی لگن، کاهش مرگ و میر پس از جراحی لگن است. هرچند احتمال مرگ و میر پس از جراحی لگن بسیار اندک است، اما استفاده از استم کوتاه این خطر نادر را نیز برطرف می کند. علت مرگ بعد از جراحی لگن، آمبولیزاسیون مغز استخوان و ترکیبات سیمان استخوانی در ریه است. آمبولی به معنای وارد شدن اینگونه ذرات به درون جریان خون و حرکت آن در مسیر گردش خون است. این ذرات ممکن است از استم قرار گرفته در کانال مدولاری (حفره مرکزی استخوان) حرکت کنند و خود را از طریق جریان خون به ریه برسانند و موجب آمبولی ریوی شوند.

سطح تماس ایمپلنت هایی با استم کوتاه

ایمپلنت هایی با استم کوتاه، تفاوتی از لحاظ بخش سوکت (بخشی که در حفره استابولوم لگن قرار می گیرد) با سایر ایمپلنت های جراحی تعویض مفصل لگن ندارند. همچنین سطح بیرینگ (سطح تماس دو بخش ایمپلنت) مانند سایر ایمپلنت ها، از تنوع بالایی از جمله سطوح سرامیکی، فلزی و پلی اتیلنی برخوردار است. یکی از جنبه های مثبت استفاده از استم کوتاه در ایمپلنت جراحی لگن، کاربرد آن در بیماران جوان است. با صلاحدید ارتوپد خوب در صورتی که کیفیت استخوان و سایر شرایط بیمار مناسب باشد، می توان برای وارد شدن کمترین آسیب به استخوان از این نوع ایمپلنت ها استفاده کرد. مفصل مصنوعی لگن به طور معمول 15 تا 20 سال بدون هیچ مشکلی کار می کند. بنابراین ممکن است انجام جراحی مجدد لگن در بیماران جوان ضرورت پیدا کند. استفاده از استم کوتاه در پروتزهای جراحی لگن، احتمال موفقیت جراحی لگن مجدد در آینده را بالاتر می برد.

منابع

http://www.hipsurgery.in/patient-s-section/hip-procedures/short-stem-hip-replacementhttp://www.healio.com/orthopedics/journals/ortho/2013-9-36-9/%7Bcb5ffb77-a6f5-4d38-8de4-17613026114a%7D/outcomes-of-short-stems-in-total-hip-arthroplasty 
۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها