تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

جراحی موفق با انتخاب بهترین جراح لگن

آرتروز مفصل لگن، باعث ازکارافتادگی بیماران زیادی می شود و در بسیاری از موارد، جراحی لگن تنها راه حل برای بهبود کیفیت زندگی بیمار است؛ جراحی تعویض مفصل، مزیت های قابل توجهی برای بیمارانی که مفصل آن ها آسیب جدی دیده است، به همراه دارد. بیماران بعد از تعویض مفصل زانو یا لگن، به سبک زندگی روزانه و عادی خود برمی گردند و بدون احساس درد، حرکت می کنند. بیماران اغلب نگرانی هایی در مورد انتخاب بهترین جراح لگن و زانو، انتخاب نوع ایمپلنت مفصل و فیزیوتراپی پس از جراحی دارند. هرچند اطلاعات زیادی در مورد جراحی مفصل وجود دارد، اما موضوع قابل توجه این است که بیماران به منبع مناسبی برای گرفتن اطلاعات، مراجعه کنند.

انتخاب بهترین جراح لگن و بهترین ایمپلنت مفصل

برای انتخاب بهترین جراح لگن ایران، بیماران نیاز به جست و جوی دقیق دارند. معیارهای مختلفی برای انتخاب بهترین جراح لگن، وجود دارد:
  • تعداد جراحی های لگن او در سال
  • فلوشیپ ها و دوره های آرتروپلاستی لگن و زانو که شرکت کرده است
  • عضویت او در انجمن های ملی و بین المللی
  • حضور در مجامع علمی بین المللی و بهره مندی از جدیدترین دانش ها و تکنیک های ارتوپدی
پس از انتخاب بهترین جراح لگن، دغدغه بعدی بیماران انتخاب بهترین ایمپلنت مفصل است؛ لازم است بیماران پس از انتخاب جراح، انتخاب ایمپلنت را به جراح لگن بسپارند. بیماران به هیچ عنوان نباید انتظار داشته باشند جراح، ایمپلنت مورد نظر آنان را در مفصل قرار دهد. جراح با توجه به تجربه خود، ایمپلنت مناسب را برای بیمار انتخاب می کند. امکان دارد ایمپلنت مورد علاقه بیمار، برای استفاده در جراحی او مناسب نباشد؛ نوع خاصی از ایمپلنت که برای افراد زیر 70 سال نتیجه بخش است،‌ ممکن است در افراد بالای 70 سال موفق عمل نکند. زمانی که شما بهترین جراح لگن را انتخاب می کنید، در واقع بهترین پروتز جراحی لگن را نیز انتخاب کرده اید. هر سوالی در مورد آمادگی های لازم پیش از جراحی و جزئیات کار دارید، با جراح مطرح کنید. هرچند وب سایت ها اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می دهند، اما پاسخ مستقیم جراح به سوالات شما، فراتر از مطالبی است که در اینترنت مطالعه کرده اید.

نقش بیمار در موفقیت جراحی لگن

همسو بودن بیمار با جراح، تأثیر بالایی در موفقیت جراحی لگن و طول عمر مفصل مصنوعی دارد. هرچند بیماران جوان پس از جراحی می توانند به سبک زندگی عادی و تحرک داشتن برگردند، اما در عین حال باید توجه کنند انجام جراحی مجدد لگن در 10 سال ابتدایی پس از جراحی لگن، در افراد پرتحرک دو تا سه برابر بیش از افراد کم تحرک است. صرف نظر از جنسیت، بیماران جوان تر اغلب بیشتر از بیماران مسن نیاز به انجام جراحی مجدد پیدا می کنند. از این رو پیگیری دوره توانبخشی پس از جراحی لگن در این افراد، اهمیت بیشتری دارد. پس از این که جراح کار خود را با موفقیت به پایان می رساند و ایمپلنت مناسب بیمار را کارگذاری می کند، طول عمر مفصل در بدن بیمار تا حدی زیادی به دوره توانبخشی پس از جراحی لگن وابسته است. دوره توانبخشی و فیزیوتراپی، اغلب بلافاصله پس از جراحی لگن آغاز می شود. رایج ترین مشکل مفصل لگن پس از جراحی تعویض مفصل، در رفتن و لق شدن مفصل مصنوعی است. بیمار در دوره توانبخشی، عضلات خود را تقویت می کند و با حرکاتی که خطر در رفتن مفصل را بالا می برند آشنا می شود. چرخاندن پاها به سمت خارج یا داخل و خم کردن زانو ها به سمت سینه، خطرناک ترین حرکات برای در رفتن مفصل لگن هستند.

منابع

https://kneedyman.wordpress.com/2013/11/07/which-surgeon-and-what-implant-do-i-choose/http://www.news-medical.net/news/20160913/New-NJR-report-highlights-thatc2a0patient-factors-can-have-major-impact-on-revision-of-hip-replacements.aspxhttp://bonesmart.org/hip/how-successful-is-hip-replacement-surgery/ 
۵
از ۵
۲۹ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها