تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

جراحی تعویض مفصل ران، جراحی قرن

ارتوپدی، یکی از تخصص های رشته پزشکی است که به تشخیص، مراقبت و درمان بیماری های استخوان، مفاصل، عضلات، رباط ها، تاندون ها و اعصاب می پردازد. این بافت ها، بخشی از سیستم اسکلتی عضلانی بدن هستند. متخصصانی که در این رشته دارای تخصص هستند، جراح ارتوپد نامیده می شوند. عواملی مانند آسیب ها و بیماری ها می توانند منجر به از دست رفتن عملکرد بدن شوند. ممکن است برای بازگرداندن عملکردهای از دست رفته بدن، انجام جراحی ضروری باشد. جراحی های ارتوپدی بیماری ها و مشکلات وسیعی را دربر می گیرند؛ امروزه پیشرفت های زیادی در حوزه درمان بیماری های مفصلی صورت گرفته است. جراحان ارتوپد در صورت نیاز با انجام جراحی، مفصل آسیب دیده را با مفصل مصنوعی تعویض می کنند (جراحی تعویض کامل مفصل)؛ مانند تعویض مفصل زانو و تعویض مفصل ران.

جراحی تعویض مفصل ران، جراحی قرن

از سال 1960، بیماران توانستند با انجام جراحی تعویض مفصل ران و جایگزین کردن مفصل مصنوعی به جای مفصل آسیب دیده، تمام توانمندی های حرکتی خود را دوباره به دست آورند و بهبود کیفیت زندگی بعد از تعویض مفصل ران را تجربه کنند. ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، شنا، اسکی و تنیس بعد از انجام جراحی تعویض مفصل ران، بسیار رایج هستند. پیشرفت در زمینه فلزکاری (metallurgy)، سطوح دارای برخورد (bearing surfaces) و بیومهندسی (bioengineering) باعث افزایش طول عمر مفصل مصنوعی ران در بدن شده است. بعضی از روش های جراحی لگن، مانند روش قدامی مستقیم، باعث کاهش زمان بستری در بیمارستان، کاهش دوره نقاهت و کاهش هزینه ها می شود. یکسان بودن طول پاها، قابل تکرار بودن جراحی و افزایش رضایت بیماران از نتیجه جراحی لگن از دیگر دستاوردهای جراحی لگن در سال های اخیر است. بیماران می توانند در روز دوم بعد از جراحی لگن، بیمارستان را ترک کنند و بعد از گذشت شش هفته، به تمام فعالیت های جسمی مورد علاقه خود بپردازند. از این رو، جراحی تعویض مفصل ران، به درستی جراحی قرن نامگذاری شده است.

بیماری هایی که با جراحی تعویض مفصل ران درمان می شوند:

  • آرتروزهای پیشرفته و پیش رونده
  • شکستگی استخوان در محل مفصل ران
  • آتریت روماتوئید
  • مرگ استخوان ران (نکروز آواسکولار یا سیاه شدگی سر استخوان ران)

توصیه های پیش از جراحی مفصل ران

از بیماران خواسته می شود پیش از جراحی لگن، به انجام آزمایشاتی مانند تست خون و نوار قلب اقدام کنند. لازم است بیماران در مورد سوابق پزشکی و داروهایی که مصرف می کنند، ‌با جراح لگن صحبت کنند. ممکن است جراح لگن از بیمار بخواهد پیش از جراحی، توسط پزشک عمومی معاینه کامل شود. هر نوع مشکل دندانپزشکی پیش از جراحی لگن باید برطرف شود.

نتیجه جراحی تعویض مفصل لگن

در مواردی که آسیب مفصل شدید است، جراحی لگن می تواند باعث درمان درد، بازگشت تحرک و امکان انجام فعالیت های های روزانه بیمار شود. جراحی تعویض مفصل ران، یکی از موفقیت آمیزترین جراحی های پزشکی به شمار می رود. موفقیت جراحی لگن به میزان بالایی به مهارت جراح ارتوپد بستگی دارد.

منابع

www.orthoinfo.aaos.org/

http://www.mercurywebsolutions.net/demo/hello-world/

http://www.medicinenet.com/total_hip_replacement/article.htm

 
۵
از ۵
۲۸ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها