چهار درمان خانگی پا درد دوران یائسگی

یائسگی باعث بروز علائم مختلفی در خانم ها می شود؛ درد مفصل لگن، یکی از این علائم به شمار می رود. عدم تعادل هورمون ها در اثر یائسگی، علت ایجاد این مشکل در خانم ها است. در این مطلب چهار روش برای پیشگیری و درمان پا درد خانم ها در سنین یائسگی معرفی می کنیم.

ورزش

ورزش کلید اصلی در تسکین درد مفصل لگن، کاهش دفعات درد و کاهش شدت درد است. توجه کنید ورزش باید به صورت سبک انجام شود؛ به طوری که هیچ فشار اضافه ای به مفصل های پا وارد نشود. برای تسکین درد لگن، ورزش هایی مناسب هستند که باعث باز شدن مفصل و کشش مفصل های پا می شوند. بهتر است صبح ها ورزش کنید که بدن شما بیشترین بهره را از ورزش ببرد.

استفاده مناسب از گرما و سرما

استفاده صحیح از کمپرس آب سرد و آب گرم، روش مؤثری در درمان درد مفصل لگن است. برای این منظور، کمپرس آب داغ را به مدت 20 دقیقه روی مفصل قرار دهید؛ سپس برای تسکین درد مفصل لگن، کمپرس آب یخ روی آن قرار دهید. در این روش ابتدا با استفاده از گرما، مفصل آرام می شود و سپس با استفاده از کمپرس یخ، التهاب مفصل یهبود پیدا می کند.

مصرف کافی امگا 3

تغذیه نیز مانند بسیاری از عادت های زندگی، به درمان پا درد کمک می کند؛ برای تسکین درد مفصل لگن، می توانید از امگا 3 کمک بگیرید؛ امگا 3 در غذاهایی مانند بادام، گردو و ماهی های آب سرد مانند ماهی تن و ماهی سالمون وجود دارد. امگا 3 التهاب مفصل را کاهش می دهد و به این ترتیب درد مفصل را تسکین می بخشد. اسید چرب امگا 6 برخلاف امگا 3، التهاب مفصل را بیشتر می کند و نباید از آن استفاده کرد. غذاهای سرخ کردنی حاوی امگا 6 هستند.

مصرف مکمل های گیاهی

سه روشی که از آن ها یاد کردیم، علائم درد مفصل لگن را کاهش می دهند؛ اما علت ایجاد درد را به صورت ریشه ای درمان نمی کنند. استفاده از مکمل های گیاهی مانند Macafem ، باعث ایجاد تعادل هورمونی در بدن خانم ها می شود و درد مفاصل را به صورت ریشه ای درمان می کند. داروهای گیاهی Macafem ، یک مکمل صد درصد طبیعی است و از گیاهی به نام Lepidium Meyenii در کشور پرو تولید می شود. Macafem اختلالات مربوط به عدم تعادل هورمونی (کاهش میل جنسی، ناباروری، ضعف سیستم ایمنی ، علائم یائسگی و پوکی استخوان) را در خانم ها کاهش می دهد.منبعhttp://www.34-menopause-symptoms.com/joint-pain/articles/4-tips-to-ease-hip-joint-pain-during-menopause.htm