تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

آیا شکستگی هیپ در ناحیه لگن با جراحی خوب می‌شود؟

شکستگی هیپ باید چه زمانی جراحی شود؟

منظور از شکستگی هیپ ، ترک و شکستگی در بالای استخوان ران (فمور) در نزدیکی مفصل هیپ است. چنین شکستگی‌هایی اغلب در اثر افتادن یا ضربه به هیپ ایجاد می‌شوند. بیماری‌هایی مانند سرطان و ضعف استخوان هیپ نیز می‌تواند سبب چنین حالتی شود. به محض تشخیص شکستگی هیپ در بیمار، سلامت کلی و شرایط پزشکی او ارزیابی می‌شوند. سپس در اولین فرصت برای بیمار جراحی هیپ انجام می‌شود. اغلب جراحان معتقدند اگر جراحی به خوبی انجام شود، فرآیند بهبودی به سرعت طی می‌شود. پیش از انجام جراحی، ارزیابی سلامت پزشکی بیمار برای تضمین بی‌خطر بودن جراحی ضروری است. در موارد بسیار نادر ممکن است فرد آنقدر بیمار باشد که جراحی انجام نشود.

درمان شکستگی هیپ

معمولا جراحی تنها گزینه درمانی برای شکستگی هیپ است. طبق گفته موسسه ملی سلامت و تربیت بدنی انگلستان (NICE) بهتر است شکستگی هیپ ظرف مدت 48 ساعت جراحی شود. اگر فرد از بیماری دیگری رنج ببرد که درمان آن باعث بهبود چشمگیر در نتیجه جراحی شکستگی هیپ شود، باید جراحی به تعویق بیفتد. در اثر شکستگی هیپ در نیمی از موارد باید مفصل به طور کامل یا جزئی تعویض شود. در سایر افراد برای ثابت کردن شکستگی با استفاده از میله یا پیچ و پلاک جراحی انجام می‌شود. نوع جراحی بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم: • نوع شکستگی • سن بیمار • توانایی حرکتی بیمار پیش از شکستگی هیپ • ابتلا به بیماری‌های استخوان و مفصل مانند آرتروز

بهبود پس از جراحی شکستگی هیپ

پس از جراحی مفصل هیپ اقداماتی با هدف تسریع فرآیند ترمیم صورت می‌گیرد. با انجام این اقدامات بیمار می‌تواند هر چه سریع‌تر توانایی حرکت را بازیابد. روز بعد از جراحی با ارزیابی سلامت بیمار یک برنامه توانبخشی برای فیزیوتراپی تعیین می‌شود. این برنامه شامل اهداف واقع بینانه در طول دوره بهبود است. هدف از فیزیوتراپی کمک به بیمار برای بازیابی توانایی حرکت و انجام کارهای روزانه است. شواهد نشان می‌دهد جراحی به موقع به همراه برنامه توانبخشی مناسب که در اولین فرصت پس از جراحی آغاز شود به نتایج زیر می‌انجامد: • بهبود کیفیت زندگی فرد • کاهش زمان بستری در بیمارستان • بازیابی سریع‌تر توانایی حرکت دکتر طاهری اعظم جراح ارتوپد، هیپ و لگن هستند. می‌توانید خدمات مختلف ایشان را در بخش "خدمات" مشاهده کنید. برای دریافت اطلاعات تماس و تعیین وقت قبلی می‌توانید روی "تماس با ما" کلیک کنید.
۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها