تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

تمرینات ورزشی بعد از عمل تعویض مفصل لگن

تمرینات در منزل: تمرینات ورزشی بعد از عمل تعویض مفصل لگن

تمرینات ورزشی برای قوی‌تر شدن حرکات مربوط به لگن و جلوگیری از عوارض جانبی پس از عمل تعویض مفصل لگن بسیار مهم هستند. این تمرینات به شما کمک می‌کند که فعالیت خود را بیشتر کنید و توانایی حرکتی قبل از عمل را بازیابید. همچنین به تقویت عضلات پا کمک می‌کند. زیرا ممکن است به دلیل مشکلاتی که در مفصل لگن داشته‌اید، از آن‌ها کمتر استفاده کرده باشید و ضعیف شده باشند. عمل تعویض مفصل لگن این مشکلات را بهبود می‌بخشد.یک برنامه ورزشی منظم داشته باشیدیک برنامه ورزشی منظم به قوی شدن عضلاتی که ضعیف شده بودند، کمک می‌کند. پزشک یک برنامه منظم برای شما تعیین می‌کند. توانبخشی موفق، به پیگیری منظم این برنامه ورزشی بستگی دارد. شما باید روزانه 2 یا 3 بار در روز و همه روزه بعد از عمل تعویض مفصل لگن تمرینات ورزشی را انجام دهید. هر تمرین را 10 بار انجام دهید. اگر مشکلی نداشتید، تعداد دفعات را هر هفته 5 بار بیشتر کنید تا به 20 بار برسید.
  • هفته اول: 10 بار
  • هفته دوم: 15 بار
  • هفته سوم:20 بار
برنامه‌هایی که توسط جراح، پرستار یا فیزیوتراپ به شما بعد از عمل تعویض مفصل لگن داده شده را انجام دهید. برای اینکه راحت‌تر باشید، تمرینات را در حالی‌که دراز کشیده‌اید انجام دهید. تختخواب جای خوبی برای انجام این تمرینات است.

تمرینات بعد از عمل تعویض مفصل لگن

حرکت دادن و چرخاندن مچ پا

مچ پاهای خود را خم کنید به طوری‌که نوک انگشتان به سمت شما کشیده شود. سپس آن‌ها را به سمت پایین خم کنید. همچنین می‌توانید در حالی‌که نوک انگشتان را به سمت سقف نگه داشته‌اید، مچ پا را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن بچرخانید.

فشار بر عضلات چهار سر ران

عضلات جلوی ران را با فشار دادن پشت زانو به سمت پایین سفت کنید. 5 ثانیه نگه دارید و رها کنید.

فشار بر ماهیچه‌های سرینی (مجموعه گلوتئال)

با فشار دادن ماهیچه‌های سرینی (ماهیچه‌های باسن) آن‌ها را سفت کنید. به مدت 5 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.

لغزاندن پاشنه‌ها (خم کردن لگن و زانو)

در حالی که پاشنه پا روی تخت قرار دارد، با خم کردن زانو و لگن به کمک عضلات سرینی، پاشنه را به سمت لگن بکشید. سپس با انجام این عمل در جهت عکس، پاشنه را به حالت اولیه برگردانید. در طول تمرین نوک انگشتان خود را به سمت سقف نگه دارید. می‌توانید از یک کیسه پلاستیکی استفاده کنید تا زانو راحت‌تر جابجا شود. این کار را برای پای مخالف تکرار کنید. نکته مهم: بسته به جراحی، ممکن است خم کردن بیش از 90 درجه مفصل لگن برای شما مناسب نباشد. در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید.

لغزاندن پاها (دور کردن / نزدیک کردن)

پای خود را در حالی‌که پنجه پا به سمت سقف است، به بیرون از بدن بکشانید. سپس به حالت عادی برگردانید. ممکن است نیاز داشته باشید از یک کیسه پلاستیکی استفاده کنید تا پاشنه پا راحت‌تر جابجا شود. نکته مهم: بسته به جراحی، ممکن است به تنهایی قادر به انجام این تمرین نباشید. در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

بلند کردن زانو در حالت ایستاده

پای جراحی شده را به سمت قفسه سینه بالا ببرید. زانوی خود را بیشتر از کمر بالا نبرید. به مدت 2 الی 3 ثانیه نگه دارید و سپس پای خود را پایین بیاورید.

دور کردن مفصل لگن در حالت ایستاده

توجه کنید که لگن، زانو و پای شما کاملا مستقیم باشد. بدن خود را مستقیم نگه دارید. در حالی که زانوی شما صاف است، پای خود را به سمت بیرون بدن بالا ببرید و به آرامی پایین بیاورید تا به حالت اولیه برگردد.

پیاده‌روی

در کنار برنامه تمرینات ورزشی باید زمانی را به پیاده‌روی اختصاص دهید. پیاده‌روی به قدرت و استقامت شما کمک می‌کند. هر روز در خانه 3 تا 5 دقیقه راه بروید. راه رفتن برای رفتن به دستشویی یا حمام کافی نیست. دکتر طاهری اعظم جراح ارتوپد، هیپ و لگن هستند. می‌توانید خدمات مختلف ایشان را در بخش "خدمات" مشاهده کنید. برای دریافت اطلاعات تماس و تعیین وقت قبلی می‌توانید روی "تماس با ما" کلیک کنید.
۵
از ۵
۳۰ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها