تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

بعد از تعویض مفصل ران چه محدودیت‌هایی برای فرد بوجود می‌آید؟

آیا می‌دانید بعد از تعویض مفصل ران باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

با توجه به اینکه بیماران با هم تفاوت دارند نمی‌توان بعد از تعویض مفصل ران یک دستورالعمل کلی تجویز کرد. همچنین روش‌های مختلفی برای تعویض مفصل ران وجود دارد که برخی دیرتر از دیگری ترمیم می‌شوند. ولی خطر دررفتگی ایمپلنت در همه بیماران وجود دارد. بنابراین بیمار باید به دستورالعمل دقیق پزشک عمل کند. معمولاً دوره ترمیم پس از تعویض مفصل ران در افراد فعال که ورزش منظم انجام می‌دهند،‌کوتاه‌تر است. البته باید از فعالیت‌های ورزشی سنگین و بلند کردن اشیا سنگین بپرهیزید. زیرا می‌توانند به ایمپلنت آسیب بزنند. خطر دررفتگی ایمپلنت مفصل ران در برخی از انواع آن بیشتر است. بنابراین باید از فعالیت‌هایی که به انعطاف شدید مفصل ران نیاز دارند نیز پرهیز کرد. اگر زیاد به مسافرت هوایی می‌روید، حراست فرودگاه را نسبت به ایمپلنت مفصل ران خود آگاه کنید. اهمیت این موضوع در ایمپلنت‌های فلزی که ممکن است در دستگاه تشخیص فلزات مشاهده شوند،‌ بیشتر می‌شود. همچنین بهتر است از مسافرت هوایی بلافاصله بعد از تعویض مفصل ران بپرهیزید. زیرا نحوه نشستن در هواپیما و درد ناشی از آن به همراه تغییرات فشار هوا می‌تواند منجر به تورم مفصل شود. معمولاً زندگی بیماران پس از تعویض مفصل ران به حالت عادی برمی‌گردد. زیرا آن‌ها پس از جراحی، درد کمتری احساس می‌کنند. برای رفع نگرانی‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با پزشک خود درباره مزایا و معایب تعویض مفصل ران مشورت کنید.

آنچه بعد از تعویض مفصل ران برای همیشه باید رعایت کنید را به خاطر بسپارید.

  • برای تقویت عضلات ران که از مفصل مصنوعی حفاظت می‌کنند، تمرینات فیزیوتراپی را انجام دهید.
  • از عفونت دوری کنید. عفونت می‌تواند از طریق بریدگی، زخم، دندانپزشکی (درمان ریشه) یا دیگر عمل‌های جراحی وارد بدن شود. با رسیدن عفونت به مفصل مصنوعی ران ممکن است به جراحی مجدد آن نیاز باشد.
  • به طور مرتب به جراح خود مراجعه کنید. هر ۱ تا ۵ سال، بررسی مفصل مصنوعی هیپ توسط جراح توصیه می‌شود. ممکن است برای مشاهده تغییرات در مفصل جدید از تصاویر پزشکی مانند X-ray استفاده شود.
با مراجعه منظم، مشکلات احتمالی در مفصل مصنوعی ران به موقع مشخص می‌شوند. مراقبت همیشگی و رعایت توصیه‌های پزشک، به پیشگیری و درمان به موقع مشکلات مفصل ران در آینده کمک می‌کند. برای مشاهده خدمات دکتر افشین طاهری اعظم متخصص ارتوپدی، جراح هیپ و لگن، روی لینک آن کلیک کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات تماس و تعیین وقت قبلی می‌توانید روی "تماس با ما" کلیک کنید.
۵
از ۵
۲۸ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها