تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

توصیه هایی برای این که پا درد نگیرید

با انجام اقدامات ساده می توان از بسیاری از مشکلات لگنی و درد مفصل ران پیشگیری نمود. برای مثال، کاهش وزن یکی از بهترین راه ها برای کنترل و کاهش خطرات آرتروز است. برخی تمرین های ورزشی نیز به درمان پا درد و جلوگیری از آسیب های پا و لگن کمک می کنند.

توصیه های ورزشی زیر را جدی بگیرید

  • حرکات کششی و گرم کردن بدن پیش از ورزش و نیز خنک کردن بدن بعد از ورزش اهمیت بالایی دارد.
  • اگر هنگام ورزش کردن احساس درد داشتید، تمرین را متوقف کنید.
  • کفش مناسب انتخاب کنید.
  • تا حد امکان روی سطوح سخت مانند آسفالت ندوید.
  • اگر لگن شما در حین ورزش دچار آسیب دیدگی شد، دراز بکشید، پای خود را بالا ببرید و از کمپرس یخ استفاده کنید. اگر درد بعد از یک یا دو روز بهبودی پیدا نکرد به پزشک مراجعه کنید.

با کاهش وزن به درمان پا درد خود کمک کنید

داشتن وزن ایده آل، برای مفصل های بدن بسیار مفید است. اضافه وزن یا چاقی فشار زیادی به مفصل های بدن مانند زانو و ران وارد می کند و به غضروف ها نیز آسیب می رساند. علاوه بر این، سلول های چربی در افراد چاق، مولکول هایی را در بدن تولید می کنند که باعث التهاب و به مرور زمان باعث آرتروز می شوند.

پیشگیری از آرتروز با مصرف دارو و انجام آزمایش

مصرف مکمل های غذایی توسط خانم هایی که در خطر ابتلا به آرتروز قرار دارند، نه تنها باعث پیشگیری از آرتروز می شود؛ خطر شکستگی لگن و کمر را نیز در آن ها کاهش می دهد. این داروها شامل کلسیم، ویتامین دی و بیس فسفونات ها هستند. آزمایش سنجش تراکم استخوان نیز به پیشگیری از آرتروز کمک می کند.

افراد مسن به مراقبت بیشتری نیاز دارند

رعایت احتیاط و مراقبت در برابر افتادن و شکستن لگن و سایر استخوان ها، در افراد مسن اهمیت بالاتری نسبت به بقیه افراد دارد. پوشیدن کفش هایی با اندازه مناسب و فیت و دارای پاشنه استاندارد، استفاده از عصا در صورت نیاز و مرتب بودن مسیر رفت و آمد افراد مسن در خانه، از جمله راه های پیشگیری از آرتروز در این قشر آسیب پذیر است.

منابع

http://www.arthritis.org/

http://www.emedicinehealth.com/

۵
از ۵
۲۶ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها