تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

عزیز عبدی، فتح اورست پس از تعویض مفصل ران توسط دکتر افشین طاهری اعظم

آنهایی که رشته کوهنوردی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، احتمالا اسم عزیز عبدی را شنیده‌اند؛ کوهنوردی که به خاطر فعالیت‌های خاصش در ایران و البته صعودهای بی‌شمار خارجی‌اش نامی شناخته‌شده است. با وجود این کمتر کسی می‌تواند تصور کند که عزیز عبدی در 63 ‌سالگی خودش را مهیای صعود به اورست می‌کند.

 

 

او بیش از 30 سال است که مشغول کوهنوردی است و آن‌طور که اطرافیانش مدعی هستند، عدد دقیق‌ترش به 38 سال می‌رسد. می‌گویند بیش از 200 بار دماوند را فتح کرده و از جبهه‌های مختلف به این قله صعود کرده است.

 

 

نکته جالب صعود عزیز عبدی این است که او یکسال پس از جراحی تعویض مفصل ران توسط دکتر افشین طاهری اعظم این صعود را با موفقیت به پایان رسانده است.

او یک ماه بعد از عمل جراحی تعویض که داشته تمریناتش را از سر گرفته که این موضوع باعث شگفتی اطرافیانش شده است.

 

 

به غیر از این موارد، او تمرینات فشرده و بسیار سختی را با وجود سن‌و‌سال به نسبت زیادش به صورت روزانه انجام می‌دهد. دوچرخه‌‌سواری در تپه‌های ناهموار یکی از تمرینات روزمره او است. عنوان می‌شود که روزانه تقریبا ده‌ها کیلومتر را رکاب می‌زند. بخش دیگر فعالیت‌های تمرینی او مربوط به پیاده‌روی‌های سنگین است. با این حال، شرایط سنی و عمل جراحی تعویض مفصل هیپ چپ که یک سال پیش انجام داده موضوعی نیست که بشود به‌سادگی از کنارش گذشت.

جراحی تعویض مفصل ران (لگن) موفق‌ترین جراحی قرن 21 نامیده شده است.

 

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها