تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

تومور استخوان چگونه درمان می‌شود؟

با توجه به نوع و مرحله تومور استخوان ، ممکن است نیاز به بیش از یک نوع درمان وجود داشته باشد. تیم پزشکان درمانگر تومور استخوان شامل افراد زیر است:
  • جراح ارتوپد : پزشکی که از طریق جراحی مشکلات استخوان و مفاصل را درمان می‌کند.
  • انکولوژیست ارتوپدی: متخصصی که درمان تومور استخوان و مفاصل را انجام می‌دهد.
  • انکولوژیست پرتوی: متخصصی که از اشعه یا پرتو‌ها برای درمان سرطان استفاده می‌کند.
  • انکولوژیست پزشکی: متخصصی که از شیمی‌ درمانی و روش‌های دیگر برای درمان سرطان استفاده می‌کند.
افراد دیگری همچون پرستاران، فیزیولوژیست‌ها، متخصصان توانبخشی و مددکاران اجتماعی نیز در درمان تومور استخوان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

انواع اصلی درمان تومور استخوان عبارت‌اند از:

  • جراحی
  • پرتو‌درمانی
  • شیمی‌درمانی
  • درمان هدفمند
به‌طور معمول از چند روش درمانی برای درمان تومور استخوان استفاده می‌شود. در انتخاب روش درمان تومور استخوان ، اهداف درمان و عوارض جانبی هر روش، باید مورد توجه قرار گیرند. پیش از آغاز درمان، بیماران باید سوالات خود را در رابطه با شیوه‌ درمانی از پزشک معالج بپرسند.

روش‌های درمان بر اساس نوع تومور استخوان

روش درمانی اغلب با توجه به نوع، اندازه و خوش‌خیم یا بدخیم بودن تومور استخوانی انتخاب می‌شود.

درمان تومور استخوانی خوش‌خیم

اغلب تومور‌های استخوانی خوش‌خیم به صورت خود به خودی و بدون نیاز به درمان، از بین می‌روند. در مواردی که وجود تومور استخوانی خوش‌خیم در بدن طولانی شود از دارو برای درمان آن استفاده می‌کنند. در صورتی‌که این تومور استخوانی در کار طبیعی استخوان اختلال ایجاد کند، با جراحی آن را برمی‌دارند.

درمان تومور استخوانی بدخیم

فرایند درمان سرطان استخوان یا تومور استخوانی بدخیم به صورت زیر است:

جراحی حفظ عضو

در این جراحی، بافت مجاور تومور استخوانی جهت جلوگیری از گسترش سرطان برداشته می‌شود. ایمپلنت‌های فلزی جایگزین قطعات استخوانی برداشته شده می‌شوند. در درمان تومور استخوانی بدخیم، برداشتن قطعه استخوانی باعث در امان ماندن ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، اعصاب و عروق خونی می‌شود.

پرتودرمانی

پرتودرمانی برای نابود کردن سلول‌های سرطانی و کوچک شدن تومور استخوانی استفاده می‌شود. تابش اشعه ایکس با دُز بالا، در حین جراحی برداشتن تومور استخوانی صورت می‌گیرد.

شیمی ‌درمانی

در موارد متاستاز سرطان از دارو‌های شیمی ‌درمانی برای نابود کردن سلول‌های سرطانی موجود در جریان خون و استخوان استفاده می‌شود تا از گسترش سرطان در نواحی دیگر جلوگیری شود.

قطع عضو

چنانچه تومور یا سلول‌های سرطانی در عروق خونی پخش شوند، روش درمانی قطع عضو و جایگزینی اندام مصنوعی با عضو قطع شده انجام می‌گیرد. در مواردی که جراحی عمومی برای درمان تومور بدخیم ناموفق است، از جراحی همراه با سرما استفاده می‌شود. در این جراحی، پزشک یک لوله توخالی جهت پمپ کردن نیتروژن مایع یا گاز آرگون به درون تومور وارد می‌کند. برای بررسی دقیق تومور استخوان و انتخاب راهکار درمانی مناسب، با مطب دکتر طاهری اعظم تماس بگیرید. برای دریافت اطلاعات تماس به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.
۵
از ۵
۲۸ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها