تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

رضایت از جراحی تعویض مفصل ران

بیماران تا چه اندازه از جراحی تعویض مفصل هیپ رضایت دارند؟

جراحی تعویض کامل مفصل هیپ یکی از موفق‌ترین جراحی‌های اینترونشنال در پزشکی است. بیش از 95 درصد بیماران جراحی‌های موفقی را پشت سر می‌گذارند و نیازی به جراحی مجدد (revision) پیدا نمی‌کنند. به‌طور کلی 90 تا 95 درصد از افراد بعد از 10 سال و 80 تا 85 درصد نیز بعد از 20 سال از انجام جراحی، دچار عارضه خاصی نمی شوند. اگر مفصل تعویض‌شده دچار فرسودگی شود و یا به‌مرور لق شود، انجام جراحی تعویض مجدد ضروری خواهد بود. به‌تازگی با استفاده از ایمپلنت‌های جدید و با هدایت مراحل جراحی با کمک کامپیوتر، طول عمر مفصل‌های تعویض‌شده را می‌توان حتی به 30 سال نیز رساند.تعویض مفصل هیپ

نقش مهم بازتوانی بیمار بعد از جراحی

موفقیت جراحی تعویض مفصل هیپ به بازتوانی (فیزیوتراپی) بیمار بستگی دارد؛ هرچه‌قدر این مراحل بهتر و فعالانه‌تر انجام شود احتمال موفقیت عمل بالاتر می‌رود، بنابراین آن را جدی بگیرید. بازتوانی بلافاصله بعد از جراحی آغاز می‌شود. بیمار بعد از پشت سر گذاشتن جراحی، کار بازتوانی را با یک فیزیوتراپ آغاز می‌کند. مسئله مهمی که در مراحل اول باید در نظر گرفته شود حرکت طبیعی مفصل ران و توانایی راه رفتن بیمار است. فیزیوتراپ برنامه‌ای به شما می‌دهد که می‌توانید آن را در منزل و یا سالن ورزش اجرا کنید. در طول اجرای این برنامه، به توصیه‌های فیزیوتراپ عمل کنید و به هیچ عنوان بیشتر از آن به مفصل تعویض‌شده و عضلات اطراف آن فشار وارد نکنید. زخم‌های این عضلات باید به‌مرور بهبود پیدا کنند و عضلات دوباره نیرومند شوند. یکی از مشکلات رایج بعد از جراحی تعویض هیپ، در رفتگی مفصل مصنوعی است. از آنجایی که مفصل تعویض‌شده از مفصل‌های طبیعی کوچکتر هستند و عضلات پا در اثر جراحی ضعیف شده‌اند، این اتفاق دور از انتظار نیست. بعضی از حرکات احتمال در رفتن سر توپی استخوان از سوکت مفصل را بیشتر می‌کند؛ مانند چرخش پا به سمت خارج یا داخل و کشیدن زانو به سمت قفسه سینه.

چهار نکته برای رضایت بیشتر بعد از جراحی تعویض مفصل

 
    یک جراح باتجربه و ماهر انتخاب کنید
  • وزن خود را کاهش دهید
  • فیزیوتراپی و آمادگی جسمانی برای جراحی را از قبل از جراحی آغاز کنید.
  • بازتوانی بعد از جراحی را جدی بگیرید.
 

از تجربه دیگران استفاده کنید

بیماران بسیاری تجربه خود در زمینه جراحی تعویض مفصل را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. کسانی که قصد دارند این جراحی را انجام دهند می‌توانند به این طریق از تجربه دیگران استفاده کنند. گاهی این مطالب اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد می‌دهند. در بین این موارد، هم افراد رضایت‌مند و هم ناراضی وجود دارند. برای مثال یکی از بیماران دکتر طاهری اعظم شرایط خود را این‌گونه توصیف کرده است: "یک سال قبل جراحی آرتروپلاستی کامل مفصل هیپ انجام دادم و اکنون از این که موفق شدم سر کار خود بازگردم بسیار خوشحالم. یک سال پیش به‌خاطر شکستگی ناحیه گردن استخوان ران ناچار شدم این جراحی را انجام دهم. اوایل به‌خاطر سن پایینم در انجام این جراحی تردید داشتم، اما حالا بعد از یک سال تمرین می‌توانم بدون کمک راه بروم و تمام فعالیت‌های طبیعی را انجام دهم. جراحی تعویض کامل مفصل یکی از موفقیت‌آمیزترین جراحی‌ها است؛ به شرط این‌که جراح خوبی انتخاب کنید و در نوع ایمپلنت استفاده شده نیز دقت و حساسیت داشته باشید."
۵
از ۵
۵۵ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها