تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

6 مرحله برای کسب آمادگی پیش از جراحی لگن

پیش از اقدام به جراحی لگن، بهتر است بیماران با افزایش آگاهی خود پیرامون جراحی و صحبت کردن با جراح لگن، آمادگی لازم را برای جراحی لگن کسب کنند. اهمیت آمادگی بیمار برای جراحی لگن، روی موفقیت جراحی لگن تأثیر بالایی دارد. در ادامه، به 6 مرحله مهم برای کسب آمادگی پیش از جراحی لگن اشاره می شود:

بیمارانی که به توجه خاص نیاز دارند

برخی از بیماران نیازمند جراحی لگن، از بیماری های خاصی رنج می برند. بیماری هایی مانند ایدز، هموفیلی، سرطان، اختلالات انعقاد خون و بیمارانی که پیوند کلیه یا کبد داشته اند. این بیماران پیش از انجام جراحی، باید جراح را از شرایط خود باخبر سازند تا اقدامات بیشتری برای حفظ سلامتی آنان صورت گیرد.

معاینات لازم پیش از جراحی لگن

معاینه پزشکی: پیش از جراحی لگن، لازم است متخصص داخلی وضعیت سلامتی بیمار را بررسی کند. معاینه دندانپزشکی: پیش از اقدام به جراحی لگن، دندانپزشک باید دندان ها و لثه بیمار را از لحاظ وجود عفونت پنهان بررسی نماید. وجود عفونت در دندان ها، با خطر ورود عفونت به خون و آلوده کردن پروتز مفصل لگن همراه است. معاینات قلبی: در مورد بیماران قلبی، باید سابقه بیماری را در نظر گرفت. بهتر است تا زمانی که بیمار سلامتی کافی به دست آورد، جراحی لگن به تعویق انداخته شود.

کنترل دیابت پیش از جراحی لگن

قند خون بالای 200، باعث کند شدن روند بهبودی زخم و افزایش خطر عفونت مفصل مصنوعی می شود. در مورد بیماران دیابتی و افرادی که قند خون بالایی دارند، لازم است این فاکتور پیش از جراحی لگن کنترل شود.

جراح را از مصرف الکل خود باخبر سازید

در صورتی که بیمار به طور منظم الکل و داروهای روان گردان مصرف می کند، لازم است جراح را از این موضوع با خبر سازد. عوارض ناشی از ترک ناگهانی الکل و داروهای روان گردان، می تواند بعد از جراحی لگن مشکل ساز باشد. جراح لگن با آگاهی از این موضوع، با طی کردن مراحلی، از بروز این عوارض در بیمار پیشگیری می کند.

ترک سیگار، بهبودی سریع تر پس از جراحی لگن

سیگار کشیدن باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلات ریوی بعد از جراحی لگن می شود و روند بهبودی بیمار را کند می کند. بهتر است بیماران برای حفظ سلامتی خود پیش از جراحی لگن ، سیگار را ترک نمایند.

ورزش و رژیم غذایی پیش از جراحی لگن

پیش از جراحی لگن، بیمار باید تغذیه سالم و مقوی داشته باشد. برنامه ورزشی مناسب پیش از جراحی لگن، عضلات بیمار را نیرومند می کند و روند بهبودی بعد از جراحی لگن را سرعت می بخشد.

منبع

http://www.hipandknee.com/hip-surgery/before-hip-surgery/
۵
از ۵
۲۴ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها