تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

چگونه از مفاصل خود مراقبت کنیم؟

راه‌هایی برای داشتن مفاصل سالم

برای داشتن مفاصل سالم باید برخی نکات مراقبتی را رعایت کنیم. در این مطلب، به نکات مهم برای حفظ سلامت مفاصل پرداخته‌ایم.
  • تغذیه سالم
برای داشتن مفاصل سالم باید به میان وعده‌ها توجه ویژه‌ای کنید. میوه و سبزی بهترین میان وعده برای شماست. کرفس، هویج، کلم بروکلی، فلفل، خربزه و دیگر صیفی‌جات برای سلامت مفاصل بسیار مفید هستند.
  • وزن ایده‌آل
تناسب اندام یکی از نکات ضروری در سلامت مفاصل است. اضافه وزن موجب فشار مازاد بر مفاصل به خصوص مفصل ران و زانو می‌شود.
  • نشستن و ایستادن
نشستن و ایستادن طولانی مدت روی پاها مناسب نیست. در زمان‌های ممکن، موقعیت بدن خود را تغییر داده و چند دقیقه قدم بزنید یا بنشینید. برای مثال، اگر کار شما به حالت نشسته است می‌توانید هر ۳۰ دقیقه به خود استراحت داده و کمی بایستید.
  • تقویت استخوان و عضلات اطراف مفاصل
کلسیم بیشتری دریافت کنید. زیرا رژیم غذایی سرشار از کلسیم به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. شیر، ماست، کلم بروکلی، گل کلم، انجیر، ماهی سالمون و مکمل‌های کلسیم منابع غذایی سرشار از کلسیم هستند.
  • تقویت انعطاف‌پذیری و تحرک
برای تقویت محدوده حرکتی خود باید به طور منظم مفاصل را کمی بیشتر از محدوده طبیعی آن‌ها حرکت دهید. مفاصل خود را بکشید، خم کنید و بچرخانید. چنین حرکاتی به افزایش انعطاف‌پذیری، رفع سفتی و درد و حفظ عملکرد مفاصل کمک می‌کند.
  • جذب ویتامین
مصرف مکمل‌های مولتی‌ویتامین یک روش مناسب برای دریافت ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. کلسیم و ویتامین K به تقویت استخوان‌ها، ویتامین C به ترمیم بافت و ویتامین E‌ به کاهش درد کمک می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌های دیگر وجود دارند که نمی‌توانیم از طریق غذا مقادیر کافی آن‌ها را دریافت کنیم.
  • گرم کردن
گرم کردن قبل از ورزش مانند گرم کردن اتومبیل در فصل زمستان است. اگر نگران سلامت مفاصل خود هستید به هیچ عنوان قبل از گرم کردن به بدنسازی، شنا، پیاده‌روی و دیگر ورزش‌ها فکر نکنید. برای مشاهده خدمات دکتر افشین طاهری اعظم متخصص ارتوپدی، جراح هیپ و لگن، روی لینک آن کلیک کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات تماس و تعیین وقت قبلی می‌توانید روی "تماس با ما" کلیک کنید.
۵
از ۵
۲۸ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها