تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

درمان پا درد با ورزش

برای درمان پا درد در منزل فاکتورهایی از جمله سن، وزن و علت پا درد باید مورد توجه قرار گیرند. اگر پا درد به دلیل انجام فعالیت ورزشی سنگین ایجاد شده باشد، رعایت موارد زیر می تواند به بهبودی آن کمک کند:
  • انجام ورزش های آسان مانند شنا و دوچرخه سواری به جای ورزش دو
  • متوقف کردن ورزش در هر زمانی که شخص احساس فشار کند
  • راه رفتن روی سطوح نرم و صاف به جای سطوح سفت مانند آسفالت

انتخاب کفش ورزشی متناسب با نوع ورزش

کفش ورزشی مهم ترین وسیله در بین تجهیزات ورزشی است؛ بنابراین برای افراد علاقه مند به ورزش، انتخاب کفش مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. کفش های ورزشی باید متناسب با نوع ورزش انتخاب شوند، زیرا فشاری که در اثر ورزش به پا وارد می شود در رشته های ورزشی مختلف متفاوت است.

حرکات کششی برای خارج کردن فشار از بدن بعد از ورزش

انجام حرکات کششی مناسب و خنک کردن بدن بعد از ورزش، باعث آرامش، افزایش انعطاف پذیری بدن و کاهش ضربان قلب می شود.

کشش باسن: 10 تا 15 ثانیه

hip painزانوها را به سمت سینه نگه دارید. پای راست را روی ران پای چپ قرار دهید. پشت ران پای چپ را با هر دو دست نگه دارید. پای چپ را به سمت سینه بکشید. همین حرکت را با پای مخالف تکرار کنید.

کشش پشت زانو- 10 تا 15 ثانیه

manage-hip-pain معالجة وجع الأقدام بریاضةبه پشت دراز بکشید و پای راست خود را بالا بیاورید. پای چپ را به صورت خم شده روی زمین نگه دارید. پای راست را بدون این که خم شود به بالا بکشید. این کار را با پای مخالف تکرار کنید.

کشش داخل ران- 10 تا 15 ثانیه

hip pain پا دردبه صورت صاف و بدون خمیدگی بنشینید و کف پاهای خود را به یکدیگر بچسبانید. پاهای خود را بگیرید و تلاش کنید زانوهای تان را به زمین نزدیک کنید.

کشش ساق پا: 10 تا 15 ثانیه

hip pain پا دردپای راست را جلوتر از بدن قرار دهید و آن را کمی رو به جلو خم کنید. پای چپ را به صورت راست و بدون خمیدگی روی زمین قرار دهید. پاشنه پای چپ را به طرف زمین بکشید. این کار را با پای مخالف تکرار کنید.

کشش ران- 10 تا 15 ثانیه

hip pain پا دردبه سمت راست بدن دراز بکشید. روی پای چپ را با دست بگیرید و در حالی که زانوها به هم چسبیده اند به آرامی پاشنه پا را به سمت باسن بکشید. این کار باعث کشیدگی جلوی ران می شود. این کار را با پای مخالف تکرار کنید.

منابع

http://www.nhs.uk/

http://www.everydayhealth.com/

۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها