تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

چه افرادی در معرض آب آوردن زانو هستند؟

منظور از آب آوردن زانو چیست؟

به طور طبیعی مقدار کمی مایع بین مفصلی در زانو وجود دارد. ولی در اثر آرتروز به خصوص آرتروزهای التهابی مانند روماتیسم، مایع بیش‌تری در مفصل زانو ترشح می‌شود. این حالت که با تورم زانو همراه است، آب آوردن زانو نامیده می‌شود. دلایل مختلفی برای تورم و آب آوردن زانو وجود دارد. آرتروز، آسیب به رباط و پارگی منیسک برخی از این علل هستند.

آب آوردن زانو در چه افرادی بیش‌تر رخ می‌دهد؟

آسیب و فشار بیش از حد به زانو ممکن است برای هر کسی رخ دهد. ولی برخی عوامل هستند که احتمال آب آوردن زانو را افزایش می‌دهند. این عوامل عبارتند از:سن: با افزایش سن احتمال بروز مشکلات زانو افزایش می‌یابد.ورزش: ورزش‌هایی مانند کشتی، بسکتبال و فوتبال موجب کشیدگی و چرخش زانو می‌شوند. این امر می‌تواند منجر به آرتروز و آب آوردن زانو شود.شغل: مشاغل خدماتی مانند باغبانی و دیگر حرفه‌هایی که با انتقال وزن به مدت طولانی روی زانو همراه هستند، احتمال آب آوردن زانو را افزایش می‌دهند.وزن: وزن بالا باعث انتقال فشار فراوان روی مفصل زانو می‌شود. این امر می‌تواند منجر به آرتروز و آب آوردن زانو شود.سلامت پزشکی: استئوآرتریت و روماتیسم باعث بروز مشکلات زانو می‌شوند. وزن بالا خطر چنین بیماری‌هایی را بیش‌تر می‌کند.

چه روش‌هایی برای جلوگیری از آب آوردن زانو وجود دارد؟

برای کاهش خطر درد و تورم زانو:
  • ماهیچه‌های پا را قوی کنید. این امر به تقویت زانو و کاهش فشار روی مفصل زانو کمک می‌کند. فعالیت‌های تحمل وزن بدن مانند پیاده‌روی، دو و حتی باغبانی برای تقویت عضلات مناسب هستند.
  • بیش از حد از زانو استفاده نکنید. گاهی با انجام فعالیت‌های سبک مانند شنا یا دوچرخه سواری به زانوی خود استراحت بدهید. اگر فعالیت‌های ورزشی را به تازگی آغاز کرده‌اید، به آرامی تمرینات خود را افزایش دهید.
  • مراقب وزنتان باشید. با کنترل وزن می‌توانید فشار روی مفصل زانو و احتمال بروز آرتروز را به حداقل برسانید.
برای مشاهده خدمات دکتر افشین طاهری اعظم متخصص ارتوپدی، جراح هیپ و لگن، روی لینک آن کلیک کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات تماس و تعیین وقت قبلی می‌توانید روی "تماس با ما" کلیک کنید.
۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها