تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

تزریق کورتون و خطر عفونت مفصل مصنوعی

عفونت مفصل مصنوعی، یکی از عوارض و نگرانی‌های بیماران پس از تعویض مفصل لگن است. دو مطالعه در سال‌های اخیر، نشان می‌دهد اگر بیماران در ماه‌های قبل از جراحی تعویض مفصل لگن یا زانو، داروی استروئیدی تزریق کرده باشند، خطر عفونت مفصل مصنوعی لگن یا زانو پس از جراحی، در آن‌ها بیشتر است. این عارضه، یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در کنگره AAOS سال 2016 بود. تزریق دارو داخل مفصل، برای کاهش درد و التهاب مفصل در بیماران مبتلا به آرتروز مفصل لگن و زانو انجام می‌شود. بیشتر داروهای تزریقی حاوی کورتون هستند. کورتون اثر ضد درد و ضد التهاب دارد؛ یکی از موضوعات قابل توجه در مورد کورتون، این است که کورتون عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند. افرادی با سیستم ایمنی سرکوب شده، بیشتر در خطر عفونت شدید پس از جراحی مفصل قرار دارند. کنترل و درمان این عفونت‌ها بسیار پیچیده است و گاهی، انجام جراحی‌های دیگر و مصرف آنتی‌بیوتیک‌های قوی را به بیمار تحمیل می‌کند. این عفونت‌ها به ندرت به مرگ بیمار می‌انجامند. مطالعه ذکر شده، تزریق دارو در طول دوره سه ماهه پیش از جراحی مفصل را مورد مطالعه قرار داد و مشخص کرد تزریق دارو، خطر عفونت مفصل را 40 درصد نسبت به بیمارانی که تزریق انجام نداده‌اند، افزایش می‌دهد. بر اساس داده‌های این مطالعه، در صورتی که بیمار در سه ماهه پیش از جراحی کورتون تزریق کرده باشد، بهتر است جراح و بیمار پیش از جراحی، به‌طور شفاف در مورد خطر عفونت مفصل، صحبت کنند. اطلاعات حاصل از این مطالعه، در مورد تزریق کورتون در مفصل در ماه‌های پیش از جراحی تعویض مفصل، هشدار می‌دهد. این اطلاعات نه تنها برای جراحان زانو و لگن، بلکه برای ارتوپدها و متخصصان کنترل درد قابل تأمل است. بهتر است تزریق کورتون در بیمارانی که قرار است در ماه‌های آینده تعویض مفصل زانو یا لگن انجام دهند، محدود شود.

درمان عفونت مفصل مصنوعی

اگر اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از عفونت مفصل مصنوعی مؤثر واقع نشود، کنترل عفونت مستلزم پیگیری درمان به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای است. انجام جراحی مجدد، تجویز آنتی‌بیوتیک داخل وریدی، تحمل درد شدید و دوره بازتوانی طولانی‌مدت از عواقب عفونت مفصل مصنوعی هستند. دکتر طاهری اعظم یکی از بهترین جراحان لگن ایران است که دوره‌های فوق تخصصی متعددی را در زمینه درمان عفونت مفصل مصنوعی گذرانده است.

منابع

http://www.defectivehip.org/news/steroids-increase-infection-risk-hip-surgery/http://www.news-medical.net/news/20160303/Preoperative-hip-and-knee-injections-may-increase-risk-for-infection.aspx
۵
از ۵
۳۱ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها