تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

پیشگیری از آرتروز مفصل هیپ

آرتروز مفصل هیپ چیست؟

آرتروز یا التهاب مفصل حالتی است که سبب درد و تورم در مفاصل می‌شود. این تورم در مفاصلی مانند زانو و هیپ رخ می‌دهد. آرتروز مفصل هیپ انواع مختلفی دارد. استئوآرتریت که آرتروز فرسایشی یا آرتروز وابسته به سن نیز نامیده می‌شود، متداول‌ترین آن‌هاست. در ادامه، توضیحاتی در مورد آرتروز مفصل هیپ می‌دهیم.

علت بروز آرتروز مفصل هیپ چیست؟

علت آرتروز مفصل هیپ هنوز شناخته نشده است. ولی افزایش سن و وزن بالا از عواملی هستند که می‌توانند باعث آسیب به مفصل هیپ شوند. همچینن علل زیر از مواردی هستند که می‌توانند احتمال بروز آرتروز مفصل هیپ را بالا ببرند:
  • اگر مفصل به درستی شکل نگرفته باشد.
  • اگر در عضروف‌ها نقص ژنتیکی وجود داشته باشد.
  • اگر شخصی در اثر وزن بالا یا فعالیت شدید، فشار زیادی به مفصل هیپ وارد کند.

چگونه می‌توان از بروز آرتروز مفصل هیپ جلوگیری کرد؟

نمی‌توان روشی را معرفی کرد که به طور قطعی از بروز مشکلات مفصل هیپ جلوگیری کند. ولی بسیاری از نکاتی که برای درمان بیماری‌های هیپ به کار می‌روند می‌توانند از بروز آن‌ها نیز جلوگیری کنند. برای مثال کاهش وزن از آرتروز مفصل هیپ جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توان با تمرینات ورزشی، خطر درد و جراحت در مفصل هیپ را کاهش داد. وزن متعادل یک روش ایده‌آل برای جلوگیری از آرتروز مفصل هیپ است. روش دیگر انجام تمرینات ورزشی است. تمرینات ورزشی عضلات اطراف مفصل را محکم می‌کند. تقویت عضلات نیز از سایش و فرسایش غضروف‌های اطراف مفصل جلوگیری می‌کند. پزشک می‌تواند نکات بیشتری برای جلوگیری و کاهش خطر آرتروز مفصل هیپ در اختیار شما قرار دهد. هنگام ورزش کردن برای جلوگیری از آرتروز مفصل هیپ ، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
  • پیش از تمرینات ورزشی به خوبی بدن را گرم کنید. بعد از اتمام تمرینات حتما تمرینات کششی جهت سرد کردن را انجام دهید.
  • در انجام تمرینات ورزشی زیاده‌روی نکنید. اگر در حین تمرینات احساس درد داشتید، تمرین را متوقف کنید.
  • از کفش مناسب استفاده کنید.
  • از دویدن روی سطوح سفت مانند آسفالت بپرهیزید.
دکتر طاهری اعظم جراح ارتوپد، هیپ و لگن هستند. می‌توانید خدمات مختلف ایشان را در بخش "خدمات" مشاهده کنید. برای دریافت اطلاعات تماس و تعیین وقت قبلی می‌توانید روی "تماس با ما" کلیک کنید.
۵
از ۵
۳۲ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها