تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

علل اصلی درد مفاصل

مفصل‌ها محل اتصال استخوان‌ها در بدن هستند؛ مفصل‌ها به استخوان‌های بدن اجازه حرکت کردن می‌دهند. برخی از علل اصلی درد مفاصل در ادامه مطلب معرفی می‌شوند.

علل اصلی درد مفاصل

  1. آرتروز: آرتروز یکی از علل اصلی درد مفاصل است. بیش از صد نوع آرتروز شناخته شده است.
  2. استئوآرتریت: استئوآرتریت یکی از انواع آرتروزها است. استئوآرتریت زمانی ایجاد می‌شود که غضروف سر استخوان‌ها دچار ساییدگی شوند.
  3. آرتریت روماتوئید: آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است که باعث درد مفاصل می‌شود. در بیماری‌های خودایمنی، سیستم ایمنی بدن به سلول‌های خودی حمله می‌کند.
  4. رگ به رگ شدن و کشیدگی: رگ به رگ شدن و کشیدگی مفاصل اغلب در اثر فعالیت‌های جسمی ایجاد می‌شود. این‌گونه آسیب‌ها رایج هستند و شدت آن‌ها بسته به نوع ضربه، متغیر است.
  5. سندروم خستگی مزمن: سندرم خستگی مزمن (CFS) یک بیماری ناتوان‌کننده است که با خستگی بسیار شدید بدون وجود بیماری زمینه‌ای خاص، شناخته می‌شود.
  6. فیبرومیالژیا: فیبرومیالژیا اختلالی است که باعث انتشار درد در عضلات و استخوان‌ها و همچنین حساسیت به لمس و خستگی در بخش‌هایی از بدن می‌شود.
  7. بورسیت: بورس‌ها کیسه‌های پر شده از مایع در مفصل‌ها هستند. این کیسه‌ها در محل اتصال استخوان با تاندون‌ها، پوست و بافت عضلانی حضور دارند. بورس‌ها باعث لغزندگی و کاهش اصطکاک هنگام حرکت می‌شوند. بورسیت به معنای التهاب بورس‌ها است.
  8. اسپوندیلیت آنکیلوزان: اسپوندیلیت آنکیلوزان نوعی آرتروز است که ستون فقرات را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری باعث التهاب شدید مهره‌ها شده و به درد مزمن و معلولیت می‌انجامد.
  9. آرتریت پسوریاتیک: آرتریت پسوریاتیک یکی از انواع آرتروز است که در افراد مبتلا به پسوریازیس رخ می‌دهد. بیماری پسوریازیس یک بیماری پوستی است که پوسته‌های قرمز همراه با خارش، روی پوست ایجاد می‌شود.
  10. عفونت استخوان (استئومیلیت): استئومیلیت نام یک بیماری است که عفونت استخوان‌ها توسط باکتری یا قارچ، باعث ایجاد آن می‌شود. تب، قرمزی، سفتی و تورم از جمله علائم عفونت استخوان هستند.
  11. درماتومیوزیت: درماتومیوزیت یک بیماری التهابی نادر است. در این بیماری، عضلات بدن دچار التهاب می‌شوند.
  12. سرماخوردگی و آنفلوانزا: سرماخوردگی و آنفلوانزا بیماری‌های مسری سیستم تنفسی هستند که درد مفاصل یکی از عوارض آن‌ها است.
  13. التهاب غلاف تاندون‌ها: تاندون‌ها با غلافی به نام سینوویوم محافظت می‌شوند. آسیب‌دیدگی غلاف تاندون‌ها باعث اختلال در عملکرد آن‌، ایجاد التهاب و درد مفاصل می‌شود.
  14. تب روماتیسمی: تب روماتیسمی یک گلودرد عفونی است که درمان نشدن آن، باعث آسیب وارد شدن به قلب می‌شود. تب روماتیسمی می‌تواند باعث درد مفاصل شود.
  15. نقرس: بیش از هشت میلیون آمریکایی دچار بیماری نقرس هستند. بیماری نقرس باعث التهاب و درد مفاصل می‌شود.
  16. شکستگی: شکستگی مفصل و استخوان‌ها یک فوریت پزشکی محسوب می‌شود و شخص باید خیلی سریع برای اقدامات پزشکی به بیمارستان منتقل شود.
  17. در رفتگی: دررفتگی نیز مانند شکستگی یک فوریت پزشکی است و شخص باید به بیمارستان منتقل شود. هنگام دررفتگی مفاصل ، استخوان‌ها از محل اصلی خود خارج می‌شوند و اقدامات درمانی باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.
  18. ایدز: عفونت با ویروس HIV می‌تواند منجر به بیماری ایدز شود. بیماری ایدز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و بدن نسبت به تمام بیماری‌ها و عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر می‌شود. درد مفاصل نیز یکی از عارضه‌های بیماری ایدز است.
  19. تاندویت: تاندون‌ها طناب‌های ضخیمی هستند که مفصل‌ها را به استخوان وصل می‌کنند. التهاب تاندون‌ها تاندونیت نام دارد. تاندونیت درد شدید و حساسیت به لمس ایجاد می‌کند. درد مفاصل در حدی شدید است که حرکت دادن مفصل دشوار می‌شود.
  20. درد روماتیسمی عضلات: درد روماتیسمی عضلات یک بیماری التهابی است که باعث درد و سفتی عضلات و درد مفاصل می‌شود.
۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها