تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

تأثیر سیگار کشیدن در عوارض بعد از جراحی آرتروپلاستی مفصل ران

مطالعاتی که بعد از انجام جراحی های ارتوپدی، روی بیماران انجام شده است، نشان می دهد عادت های زندگی بیمار، تأثیر بالایی در نتیجه حاصل از این نوع جراحی ها دارد. در میان عادت های زندگی، سیگار کشیدن بیمار به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای خطر بعد از جراحی مطرح است. سیگار باعث شدیدتر شدن عوارض بعد از جراحی های ارتوپدی می شود. عوارض زیر برای بیماران سیگاری، بعد از جراحی آرتروپلاستی مفصل هیپ ثابت شده است.
  • بیماران سیگاری جراحی طولانی تری دارند.
  • زمان بی هوشی آن ها بیشتر از سایر بیماران است.
  • دوره بستری آن ها در بیمارستان بیشتر است.
این عوارض باعث تحمیل هزینه های بالاتر درمان به بیمار می شود. علاوه بر موارد فوق، سیگار کشیدن با افزایش امکان وقوع عوارض مرتبط با پروتز همراه است. این مطالعات به طور گسترده و به صورت ارزیابی های کمی انجام شده است. در یک مطالعه خاص، 8181 بیمار مورد بررسی قرار گرفتند. این مطالعه بیماران را به دو دسته سیگاری و غیرسیگاری تقسیم کرد؛ سپس عوارض بعد از جراحی شامل لق شدن مفصل، عفونت های عمیق مفصل، مشکلات منجر شده به جراحی تعویض مجدد، در رفتن مفصل و مدت زمان بستری در بیمارستان در هر دو گروه به طور جداگانه بررسی شد.

نتایج بررسی

بر اساس اطلاعات به دست آمده از این مطالعه، افراد سیگاری با افزایش چشمگیر در امکان ایجاد عوارض زیر مواجه هستند:
  • لق شدن مفصل
  • عفونت عمیق مفصل تعویض شده
  • مشکلات منجر شده به جراحی تعویض مجدد
 

چگونه سیگار روی طول عمر پروتز جراحی آرتروپلاستی در بدن بیمار، تأثیر می گذارد؟

سیگار کشیدن در روند طبیعی متابولیسم استخوان، شکل گیری دوباره سیستم عروقی و تولید استخوان ایجاد مشکل ایجاد می کند؛ به طور دقیق تر، نیکوتین قابلیت ترمیم استخوان و ایجاد شبکه مویرگی در گرافت استخوان را کاهش می دهد. نیکوتین همچنین تولید سلول های استخوانی (استئوبلاست ها) و سلول های استخوان ساز را کند می کند. سلول های استخوان ساز برای ترمیم استخوان بعد از جراحی مفصل ران ضروری هستند.

منابع

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4409354/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1888760/

۵
از ۵
۳۳ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها