تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک 45​​​​​​​ طبقه دوم

En
Ar

|​​​​​​​

تماس با ما

زندگی عادی بعد از جراحی لگن

رژیم غذایی، فعالیت های روزانه، روابط جنسی و رانندگی از دغدغه های اصلی بیماران بعد از جراحی لگن به شمار می روند؛ از آنجایی که زندگی عادی بعد از جراحی لگن از سر گرفته می شود، بیمار به تدریج فراموش می کند که مفصل مصنوعی در بدن خود دارد.

رژیم غذایی سالم بعد از جراحی لگن

یک رژیم غذایی سالم و متعادل بعد از جراحی لگن، تمام احتیاجات بدن را برای بهبودی کامل برطرف می کند. مصرف فیبر کافی در دوران بازتوانی بعد از جراحی لگن، اجابت مزاج را راحت تر می کند.

فعالیت به طور تدریجی

فعالیت های عادی روزانه را به تدریج آغاز کنید. ممکن است انجام فعالیت هایی که در گذشته به آسانی انجام می دادید، در روزهای نخست بعد از جراحی لگن با کمی خستگی همراه باشد؛ کمی استراحت کنید تا قدرت و توان کافی به شما بازگردد.

رابطه جنسی بعد از جراحی لگن

زمان مناسب برای داشتن رابطه جنسی بعد از جراحی تعویض مفصل لگن، بر عهده بیمار است. شخص بعد از جراحی لگن هر زمان که احساس راحتی کند، می تواند رابطه جنسی با همسر خود را آغاز کند. بهتر است شخصی که تعویض مفصل کرده است، به پشت بخوابد. مفصل تعویض شده را در موقعیتی که امکان دررفتگی مفصل ایجاد کند، قرار ندهید. جراح لگن و فیزیوتراپیست به طور مفصل تری بیمار را در این مورد، راهنمایی می کنند.

رانندگی بعد از تعویض مفصل

تا شش هفته بعد از جراحی تعویض مفصل لگن، رانندگی نکنید. ممکن است رانندگی با اتومبیل های دنده اتوماتیک، در زمان کوتاه تری برای بیمار امکان پذیر باشد، در این مورد، از جراح لگن راهنمایی بخواهید. سوار شدن و پیاده شدن از ماشین، به مفصل لگن و بافت های اطراف، فشار می آورد. رانندگی زمانی امکان پذیر است که هیچ درد و محدودیتی متوجه بیمار نباشد؛ به همین خاطر بهتر است رانندگی را تا پایان دوره بازتوانی بعد از جراحی لگن، به تعویق بیندازید.

منبع

http://www.saga.co.uk/magazine/health-wellbeing/surgery/recovering-well-from-hip-surgery
۵
از ۵
۲۵ مشارکت کننده

نوشته‌های ویژه

آخرین نوشته‌ها